מבוטחים רבים שביטחו את עצמם בביטוח סיעודי ובני המשפחות שלהם לא פעם מבינים שכאשר המבוטח מגיע למצב סיעודי שבו ניתן לתבוע את חברת הביטוח, החברה מערימה עליהם לא מעט קשיים ובסופו של דבר אף דוחה את התביעה שלהם. ניתן לראות לא מעט מצבים שבהם אנשים שזקוקים לסיוע בשל מצב סיעודי, לא מקבלים אותו וזאת בשל סיבות שונות של חברת הביטוח שבה הם מבוטחים וזאת על אף ששילמו לחברת הביטוח לא מעט כסף בגין הפוליסה שבה הם ביטחו את עצמם .אם אתם עומדים בפני הגשת תביעת ביטוח סיעודי, כדאי שלא תעשו את זה באופן עצמאי ותעזרו באנשי מקצוע שיכולים לסייע לכם להגיש את התביעה ולקבל את מה שמגיע לכם.
ביטוח סיעודי- במה מדובר?
מציאות החיים מציבה בפנינו סיכונים רבים, כאשר אחד הסיכונים הוא מצב שבו אדם למעשה יהפוך לסיעודי. פוליסה היא התחייבות חוזית כאשר מצד אחד המבוטח הנושא בתשלום המגלם את הסיכון שנוטלת חברת הביטוח ומצד שני, אם הסיכון יתממש חברת הביטוח תישא בתשלום אשר מובטח בפוליסה. למעשה המבוטח מתחייב בוזה ביטוח הסיעוד לשלם דמי ביטוח חודשיים וחברת הביטוח מתחייבת לשלם לו תגמולים חודשיים בשיעור המוסכם אם חלילה יהפוך לסיעודי.
מי נחשב לסיעודי?
מבוטח ייחשב לסיעודי בשני מקרים:
ראשית כל, אם רופא מומחה יקבע שהוא תשוש נפש, כלומר, אם יקבע כי נפגעה היכולת הקוגניטיבית והאינטלקטואלית שלו אופן שבא לידי ביטוי בשיפוט לקוי, ירידה בזיכרון וחוסר התמצאות בזמן או במקום אשר נובעים ממצבו הבריאותי, כגון במקרה של אלצהיימר או דמנציה.
המקרה השני הוא מקרה אשר בו אדם אינו יכול לבצע 3 פעולות יומיומיות מבין 6 הפעולות הבאות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים ולהתנייד באופן עצמאי. בכדי להוכיח שהמבוטח לא יכול לבצע פעולה מסוימת מספיק להראות שהוא לא מצליח לבצע כ50 אחוזים מהפעולה המדוברת.
בפועל, על אף התערבות בפיקוח תביעות סיעוד רבות של מבוטחים ששילמו במשך שנים פרמיות יקרות לחברות הביטוח נדחות. במציאות היומיומית נוצר מצב שבו אופן הניסוח של הגדרת מקרה הביטוח בפוליסה כמו הגדרת הפעולות היומיומיות וכן המונח תשישות נפש בפוליסת הסיעוד מהווה כלי לדחיית תביעות רבות בידי חברות הביטוח.
מכיוון שלא פעם פוליסות לא כוללות הגדרה חד ערכית למצב סיעודי אלא כוללות משתנים רבים שמותירים פתח לפרשנויות ולוויכוחים משפטיים, הרי שלא פעם אדם יכול למצוא את עצמו במאבק מול חברת הביטוח ולא פעם היא פשוט דוחה את התביעה.
כיצד תגישו תביעת סיעוד בצורה הטובה ביותר?
ניהול תביעת סיעוד כנגד חברת ביטוח יכולה כאמור להיות מורכבת מאוד ולא פעם גם מייאשת ומתסכלת ועל כן, חשוב מאוד שמראש לא תבטחו את עצמם או כל בן משפחה אחר שלכם טרם תבדקו מה בדיוק הפוליסה כוללת לרבות האותיות הקטנות. המטרה שלכם תהיה לבחור בסופו של דבר פוליסת ביטוח של חברה אשר לא מערימה קשיים במידה ויש צורך בהגשת תביעה כאשר מראש הפוליסה ברורה ולא כוללת יותר מדי פרטים.
שנית, עליכם לאסוף את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטיים על מצבו של האדם על מנת להוכיח שהוא מוגדר כסיעודי לכל הדעות. חשוב כמובן לקבל חוות דעת של רופאים מומחים שתתקבל בתביעה.
והדבר החשוב ביותר הוא לא להגיש את התביעה לבד אלא להיעזר באנשי מקצוע מומחים מהתחום אשר יכולים לסייע לכם.
חברת לתביעות סיעוד מגן מומחים היא החברה לפנות אליה בכל מקרה שבו אתם מגישים תביעת ביטוח סיעודי. החברה תלווה אתכם בתהליך ותסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם.